TOP 5 ras.

środa, 17 lutego 2016

Zauważyłam dużo postów, gdzie opisujecie swój top 5 ras, które są Waszymi ulubionymi i tak myślę sobie.. dlaczego i ja bym nie mogła napisać takiego posta? No więc.. na pierwszym miejscu, najbardziej oczywiste przez ludzi którzy mnie znają..


1. BORDER COLLIE


Bordery są teraz dość oklepaną rasą, jest sporo osób które biorą te psy podążając za modą,
która nie wiem skąd się wzięła.. może dlatego, że przyjęło sie, że to psy geniusze? Przecież
one sie rodzą od razu umiejąc milion sztuczek i są super ekstra do coraz bardziej popularnych
w Polsce psich sportów.. Ja osobiście marzę o tym psie od 2009 roku, już dobre 7 lat i nie mam
zamiaru odpuścić, jest to moja najbardziej wymarzona rasa, najdłużej wyczekiwana i wiem, że
kiedyś taki pies zawita w moim domu. Urzekły mnie swoim charakterkiem, zwinnością i wyglądem.


2. OWCZAREK AUSTRALIJSKI.


Aussie, dlaczego akurat on? Z wyglądu podobny do bordera, czasami przez
wielu niedoświadczonych ludzi sa z nimi mylone.. lecz to totalnie inny pies
bynajmniej pod względem charakteru, one mają swój charakterek, nie są
tak zwanymi "nakręcanymi zabawkami" jak border collie. Do moich gustów
trafia tylko show, work nie byłby dla mnie. Jeszcze większą sympatię do tej
rasy wzbudził we mnie Evian, aussie od Pani Elwiry, którego miałam okazję
poznać, obfocić i wymiziać na wystawie w październiku. 


3. AMSTAFF


Od zawsze miałam jakąś słabość do tych psów. Raz usłyszałam, że te psy
to mniej agresywna wersja pit bulla co po prostu mnie wryło. Mój Hatchi jest
mieszańcem amstaffa i też nie raz słyszałam, że ludzie sie go boją, że to pies
morderca gdzie tak na prawdę po moim psie aż tak nie widać, że to właśnie mieszanka
tej rasy, jedynie po szerokiej budowie i głowie. Choć przyznam, zanim wzięłam
Hatchiego, miałam w planach kupić własnie amstaffa, mimo, że border collie to
jest właśnie numer jeden u mnie, lecz wtedy z kilku powodów stawiłam na amstaffa..



4. PIT BULL


Najbardziej postrzegana przez ludzi rasa psa, która po prostu zabija.. nie nawidzę,
takiego stwierdzenia, że to psy mordercy, nie lubię żadnych stereotypów a lubie je
jedynie łamać i pokazywać innym, że to tylko stereotyp i nie ma w nim prawdy.
Z chęcią podjęłabym się wychowania pit bulla, bo wiem, że te psy potrafią być
nawet pluszakami dla dzieci, wszystko zależy tylko i wyłącznie od wychowania.



5. COCKER SPANIEL ANGIELSKI


Kolejna rasa, całkiem inna od poprzednich, ale te urocze pyszczki i ich 
temperament nie pozostaje u mnie bez grama sympatii. Też nie raz słyszam
opinię, że to rozwrzeszczane i wredne psy, co jest głupotą totalną..
W zamiłowanie do spanieli wkręciła mnie moja kuzynka która ma już
któregoś z kolei spaniela. Są cudowne pod każdym względem :)



Tak więc jest to TOP 5 ras które mogłabym mieć i na pewno choć jeden z nich przekroczy próg mojego domu a mam cichą nadzieję, że będzie to Border Collie, lub po prostu będzie on jako pierwszy bo jest bardzo długo wyczekiwany :D Jak widzicie że tak powiem są to po dwie bardzo podobne do siebie rasy.. border i aussie oraz amstaff i pit bull.. podobne? Osobiście nie zgodzę się z takim stwierdzeniem, podobne może i są ale tylko i wyłącznie pod względem wyglądu.


* zdjęcia zaczerpnięte są z WeHeartIt.

6 komentarzy:

  1. Spaniele mają na pewno to coś w sobie, mimo swojej zaciętości czasami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodzę się z tym, że są zacięte czasami ale na pewno nie wredne tak jak nie raz to słyszałam..

      Usuń
  2. Mnie też denerwuje to, że każdy kupuje sobie BC. Doskonale wiem, że to wyjątkowe psy, ale ... ostatnio jest chyba z 20 nowych fp o BC, a tak naprawdę może 4 osób kocha tę rasę od lat, a nie działało pod wpływem impulsu i szansy.
    Super, że lubisz amstaffy i pit bulle, też je bardzo lubię, tak jak pozostałe wymienione przez Ciebie psiaki :)
    Pozdrawiamy, G&M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie bardzo denerwuje jak ludzie kupują bc bo taka moda jest, często psy z pseudohodowli są brane, zepsuto tą rasę bardzo przez takie coś.. Ja marzę już z 7 lat o tym psie i mam nadzieje, że w końcu się doczekam :)

      Usuń
  3. Spaniele słodkie i fajne? Podrzucić Ci Betkę na tydzień?hahahah

    OdpowiedzUsuń

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS